Even voorstellen

Van jongs af aan ben ik bezig met het combineren van tekst en beeld. Zo maakte ik al op de basisschool een clubkrant voor onze ponyclub. Tekstjes schrijven en plaatjes knippen, maar we hadden ook een heuse bladformule. 

Na wat omzwervingen kwam ik op mijn 21e als redacteur terecht bij de Paardenkrant, een krant die twee keer per week uitkwam in Nederland en België. Behalve redacteur was ik hier ook meteen fotograaf, aangezien je zelf de beelden bij je artikelen moest maken. Van redacteur groeide ik door tot coördinator, hield me een periode bezig met de marketing en later werd ik hoofdredacteur. In die functie kreeg ik ook de kans een eigen magazine op te zetten, van nul af aan.

Energie

Het opzetten van dingen, het creëeren, plannen uitwerken, uitvoeren, doorontwikkelen, het zijn allemaal zaken die me energie geven. Als projectmanager kon ik daarin helemaal mijn ei kwijt. Samen met verschillende teams verbouwden we websites en zetten we nieuwe platformen op, onder andere met e-learning. Het hoofdredacteurschap bij Pf magazine (Professionele Fotografie) zorgde ervoor dat ik me nog meer in de beeldtaal kon verdiepen en nog beter in staat was tekst en beeld met elkaar te verbinden en te combineren. Ik volgde door de jaren heen verschillende journalistieke cursussen, maar ook een cursus leadership, de basisopleiding Fotografie aan de Fotovakschool, een masterclass Fine Art fotografie, een cursus infographics maken en een cursus contentmarketing.

De perfecte formule

Nu, binnen mijn eigen bedrijf, valt alles op zijn plek. Het omgaan met mensen en ze helpen zoeken naar een manier om de boodschap van een bedrijf of merk over te brengen op hun doelgroep. Het samenstellen van teksten met de juiste inhoud en de goede tone of voice. Het combineren van de teksten met mooie, aansprekende beelden. Het maken van mooie aansprekende beelden. Het klinkt misschien als heel veel, maar eigenlijk heeft alles met elkaar te maken en ligt het in het verlengde van elkaar. Samen zoeken we naar de perfecte formule of het mooieste beeld om de beleving rondom een merk of bedrijf nog meer impact te geven. Of om een mooie herinnering vast te leggen voor later.

Carolien Tesselhof-Bruggink